Kara Kuvvetleri Komutanlığı Uzman Erbaş Alımı 2012, Başvuru Koşulları, Şartları Nelerdir?


Kara Kuvvetleri Komutanlığı Uzman Erbaş Alımı(2012-2013-2014) Başvuru Koşulları, Şartları Nelerdir?
1. Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı Ve Erkek Olmak,

2. En Az Lise Ve Dengi Okul Mezunu Olmak,
3. Askerlik Hizmetini Çavuş, Onbaşı Veya Er Olarak Yapmış Veya Başvurduğu Esnada Yapıyor Olmak Ve Alımı Yapılacak Sınıf Ve Branşlarda Aranan Niteliklere Sahip Olmak,
4. Muvazzaflık Hizmeti Sırasında Başvuruda Bulunmak Veya Terhisinden Itibaren Üç (3) Yıl Içinde (10 Ocak 2009 Tarihinden İtibaren Terhis Olanlar) Başvuruda Bulunmak,
5. Müracaat Tarihinde 26 Yaşından Gün Almamış Olmak (10 Ocak 1987 Ve Sonraki Tarihlerde Doğanlar),
6. Tablo-1’de Yer Alan Branşlar Için Aranan Nitelikleri Taşımak. (Halen Askerlik Görevini Yapan Adaylar Hangi Kuvvet, Sınıf Ve Branşta Olduklarını Öğrenmek Için Birlik Komutanına Soracaklar Ve Buna Göre Internette Başvuru Ve Tercihlerini Yapacaklardır. Terhis Olan Adaylar Ise Terhis Belgelerinde Yazılı Kuvvet, Sınıf Ve Branş Bölümlerine Bakarak Internette Başvuru Ve Tercihlerini Yapacaklardır.)
7. Askerî Öğrencilikle Ilişiği Kesilmemiş Olmak,
8. Türk Silahlı Kuvvetlerinde Daha Önce Subay (Yedek Subay Dahil), Astsubay, Uzman Jandarma Veya Uzman Erbaş Olarak İstihdam Edilmemiş Olmak,
9. Taksirli Suçlar Hariç Olmak Üzere; Affa Veya Zaman Aşımına Uğramış Yahut Para Cezasına Çevrilmiş Ya Da Ertelenmiş Ve Adli Sicilden Çıkarılmış Olsa Dahi Bir Cürümden Hükümlü Bulunmamak,
10. Türk Silahlı Kuvvetlerinin Manevi Şahsiyetine Gölge Düşürmemiş, Askerliğin Şeref Ve Haysiyeti İle Bağdaşmayacak Eylemlerde Bulunmamış, Tutum Ve Davranışları İle Yasa Dışı Siyasi, Yıkıcı Ve Bölücü İdeolojik Görüşleri Benimsememiş Olmak,
11. Askerlik Hizmeti Sırasında; Üste Hakaret, Emre İtaatsizlikte Israr, Mukavemet, Amir Veya Üste Fiilen Taarruz, Fesat Ve İsyan Suçları İle 1632 Sayılı Askerî Ceza Kanunu 148’inci Maddesinde Yazılı Suçlardan Hükümlü Bulunmamak,
12. Askerlik Hizmetini Yapmakta İken Müracaat Edenler İçin Birlik Komutanlıklarınca Düzenlenen Nitelik Belgesinde 80 Ve Üzeri Not Almış Olmak (Örneği Kky 51-3 (B) K.K.Uzman Erbaş Yönergesinde Bulunmaktadır),
13. Tüm Sınavları Geçen Adaylar İçin Tsk Sağlık Yeteneği Yönetmeliğine Uygun Olarak; Sevk Edildikleri Asker Hastanesinden Komando Uzman Erbaş Adayı Seçilenler İçin “Komando Uzman Erbaş Olur, Paraşütle Atlar”, Diğer Sınıflar İçin “Sağlam, Uzman Erbaş Olur” Kayıtlı Sağlık Raporu Almış Olmak,
14. Boy Ve Kilo Oranları Tablosunda Belirtilen Değerler İçerisinde Bulunmak (Adayların En Az 164 Cm., En Fazla 210 Cm. Boyunda Olmaları Ve Tablo-3’deki Boy-Kilo Sınırları İçinde Bulunmaları Gerekmektedir. Adayların Boy Uzunluğu Ayakkabısız Olarak Çıplak Ayakla Ölçülmektedir.),
15. Tüm Sınavları Geçen Adaylar İçin Güvenlik Soruşturması Uygun Olmak.

Not: 1. Başvuru Esnasında Aranan Nitelikleri Tam Olarak Okuyunuz Ve Şartlarınız Hangisine Uyuyorsa O Sınıf Ve Branşa Başvurunuz.
2. Başvuruda Bulunan Adayların Başvuru Şartlarını Taşımadıkları Anlaşıldığında Veya Evraklarının Eksik/Yanlış Olduğu Tespit Edildiğinde Sınavın Hangi Aşamasında Olursa Olsun İşlemleri İptal Edilecektir.

Kaynak: KKK (Kara Kuvvetleri Komutanlığı)
Başvuru yapacaklar bu adresten:Personel Temin Merkezi

5 yorum:

  1. uzman cavus alımı ne zman oluyor yardımcı olursanız sevınırım arkadasalar tskr ler sımdıden

    YanıtlaSil
  2. http://pertem.kkk.tsk.tr/uzman/basvuru1201/Aciklamalar.htm

    bu linkten detaylı bilgiye ulaşabilirsin.

    YanıtlaSil
  3. ben uzman çavuş olmak istiyorum ben askerden geleli 5 yıl oldu özel harekat c timi'n deydim benim uzman çavuş olma ihtimalim var mı?

    YanıtlaSil
  4. ben 40.piyade alayı iç güvenlik tatbikat merkez kmutanlığında askerim ve uzman olarak kalmak istiyorum gerek evrakları bilgi ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  5. 27 06 1987 dogumluyum uzman olmak istiyorum allah rizasi icin beni uzman cavus uzman er olarak alin para pul benim icin onemli degil hakkari dag komandoda askerlimi yaptim ayni yerde gene yaparim adim:nuri mutlu ozturk 0553 305 35 48

    YanıtlaSil